سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای ایول

 

فرقه ضاله بهاییت3

 درشماره های گذشته مقاله یکی از اساتید و محققین در باره بهاییت درج گردید و اینک ادامه مقاله : 

 یکم. فعالیت بهائیت در سطح جهانی‏
در شرایط حاضر با توجه به جهت گیری‏ها و نوع برخوردها علاوه بر اسرائیل که مقر و تشکیلات جهانی بهائیان در آن قرار دارد؛ آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، سوئد، استرالیا، سوئیس، کانادا، انگلیس و اتریش به عنوان حامیان اصلی این فرقه ضالّه بوده و فعالیت‏های گوناگون بهائیت از این کشورها ساماندهی می‏شود. در ادامه به نمونه‏هایی از این فعالیت‏ها در سطح جهانی می‏پردازیم:
1. تبلیغ و مذهب سازی‏
فرقه ضاله بهائیت به امر تبلیغات، اهمیت زیادی می‏دهد. در این راستا با توجه به نقش خاص و تعیین کننده فعالیت‏های فرهنگی و تبلیغی در رشد و گسترش مذهب‏های ساخته و پرداخته دست استعمار، در شرایط کنونی شاهد حمایت‏های مادی، تبلیغی و سیاسی بی‏دریغ قدرت‏های استکباری از فرقه ضاله بهائیت در جهت بسترسازی برای فعالیت‏های این مذهب استعمار ساخته باشیم؛ تنها به عنوان نمونه در حال حاضر، 400 پایگاه اینترنتی در جهان به تبلیغ مسلک بهائیت مشغولند که بعضاً در پوشش عنوان مقدس «مهدویت» با ارائه اطلاعات وارونه و غلط درباره امام زمان (عج) جستجوگران ناآگاه را به بیراهه کشانند. حامیان شیطان، پیشینه عملکرد بهائیت و تکاپوی آن در جهان معاصر بر ضد اسلام و ایران، 1384، بی‏نا، ص‏14؛ به نقل از روزنامه کیهان، چهارشنبه 19 دی 1386، ص 8.
از سوی دیگر بیت‏العدل حیفا، افزون بر میلیون‏ها دلار هزینه برای خرید «فضا» و «وقت» از ماهواره‏های گوناگون و کمک‏های چشمگیر به تلویزیون‏های ماهواره‏ای، مدتی است که تبلیغات رذیلانه‏ای را با هدف تخریب وجهه جمهوری اسلامی در دست اجرا دارد. علاوه بر این رادیو بی‏بی‏سی‏ لازم به ذکر است نخستین رئیس رادیو فارسی بی‏بی سی یک بهائی شناخته شده و معروف بود و هم اکنون نیز بهائیان حضور و نفوذی گسترده در بخش فارس سرویس جهانی بی‏بی سی دارند. ، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل نیز با تمام امکانات در اختیار این فرقه صهیونیستی هستند و سعی می‏کنند این فرقه ضاله در رسانه‏ها به عنوان یک مذهب و در ردیف ادیان الاهی معرفی شود. تنها در یک نمونه برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، اقدام به چاپ و انتشار یک سری تمبر با نام معرفی ادیان الاهی کرده‏اند که یکی از تمبرها به فرقه ضالّه بهائیت اختصاص دارد. چاپ این تمبر نشانگر تلاش و شگردهای مختلف استکبار برای ترویج فرقه ضالّه بهائیت و مقابله با آیین مقدّس اسلام است. ر.ک: خبرنامه فرهنگی - اجتماعی، شماره 133، ص 10 11.
در این راستا پس از انقلاب اسلامی، آمریکا پناهگاه رسمی و جولانگاه شدید و آشکار این فرقه به عنوان آلترناتیو تشیع در ایران گردید، به نحوی که آیةاللَّه مصباح یزدی در بازگشت از سفر آمریکا در دهه 60 در سخنرانی خود در مؤسسه باقرالعلوم‏علیه السلام قم گفتند: «آن ایام در آمریکا کنفرانسی راجع به تشیع و انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود که همه گردانندگان آن، حتی خدمتگزاران و چای دهندگانش، بهائی بودند» حامیان شیطان، پیشین. .
در کنار این قبیل فعالیت‏ها کلیه بهائیان موظف به تبلیغ بهائیت به هر شخصی و در هر شرایطی هستند. تبلیغ در جوامع مختلف کاملاً سیستماتیک و زیر نظر لجنه مهاجرت و تبلیغ صورت می‏گیرد. در این راستا محور مهم تبلیغی بهائیان مهاجرت به دهات و روستاها و فریب دادن افراد ساده‏لوح و روستائی باشد چنانکه «موژان مومن» از محققان مشهور بهائیت خود اذعان دارد که جوامع بزرگ بهائی در بخش‏های فقیر جهان متمرکز است که بی‏سواد هستند. وی اذعان می‏کند که اکنون امر بهائی عمدتاً دیانتی جهان سومی است. او معتقد است که تبلیغات بهائیت در آسیای شرقی، موفق نبوده و در کشورهائی چون ژاپن و کره جنوبی که آزادی مذهبی برقرار است، وضعیت بهائیت مشابه شرایط در اروپای غربی است و از رشد مناسب برخوردار نیست. خبرگزاری فارس، 4/6/87.
افزون بر مشکلات مربوط به ساختار فرقه‏ای بهائیت، غربیان این فرقه را یک مسلک شبه عرفانی شرقی می‏دانند که لباسی به ظاهر از دنیای مدرن به تن کرده و پوششی است برای لاقیدی مذهبی. از سوی دیگر از جمله دلایل عدم استقبال غرب به بهائیت این است که عقاید بهائی در سیستماتیک کردن و عرضه محققانه تعالیم خود بسیار ضعیف بوده و اساساً عقاید و اصول مذهبی بهائیت از پشتوانه فلسفی و کلامی قابل دفاع عقلی و منطقی برخوردار نیست. تبیین و توضیح این موضوع در بخش بررسی و نقد عقاید بهائیت انجام شده است.
2. سازماندهی و جذب نیرو
یکی از مهمترین فعالیت‏های فرقه ضاله بهائیت در سطح بین‏المللی جذب نیرو و سازماندهی یک جبهه مخالف علیه اسلام و جمهوری اسلامی است. آنها از روش‏های گوناگون نظیر دادن وام وکمک‏های مالی به مستمندان و فقرا، نشستن پای درد دل افراد، توسل به شعارهایی پیرامون تساوی حقوق مرد و زن، ممنوعیت جنگ و لزوم تحقق صلح جهانی، کمک برای گرفتن پناهندگی و دیگر اقدامات سطحی، سعی در جذب برخی از عناصر ساده‏اندیش دارند.
در این راستا شاهد گسترش فعالیت‏های تبلیغی و تشکیلاتی این فرقه در اقصی نقاط دنیا خصوصاً کشورهای اسلامی می‏باشیم؛ پس از فروپاشی نظام کمونیستی شوروی، کشورهای تازه استقلال یافته و همچنین دیگر کشورهایی که نظامشان کمونیستی بود، به عنوان بهترین طعمه برای استکبار مطرح شدند. مردم این کشورها که سال‏ها در اختناق به سر برده بودند و هنوز زمینه‏های مذهبی خود را داشتند با برآمدن هر ندا و صدایی در مورد مذهب به آن جذب می‏شدند و این بهترین فرصت برای انحراف مردم ستمدیده بود. آمریکا، انگلیس با پول بادآورده حاصل از غارت سرمایه‏های دیگر کشورها - خصوصاً مسلمان - در همه جا شروع به تبلیغ بهائیت و وهابیت نمودند که از آن جمله می‏توان به آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و آلبانی، اشاره کرد. آنها با فرستادن میسیونرهای بهائی و پخش پول، کتاب، بورس تحصیلی و... میان مردم و خریدن برخی مسؤولان بلندپایه و نشریات خائن، توانستند بخشی از اهداف فرقه ضاله را در آنجا ترویج کنند و عده‏ای از مردم را از اسلام حقیقی دور نگه دارند. در چند سال گذشته با تشدید فعالیت فرقه بهائیت در جمهوری آذربایجان، به ویژه باکو که با حمایت دولت آذربایجان انجام می‏شود، اعضای این فرقه تبلیغات خود را در ایران تشدید کردند. اعضای این فرقه که پیش از این با مرکزیت اسرائیل به فعالیت می‏پرداختند، با انتقال مرکز فعالیت‏های خود به باکو، قصد تشدید اقدامات خود را در ایران دارند. سایت بازتاب، 19 مهر 1383.
از سوی دیگر تشکیلات بهائیت پس از استقرار نیروهای آمریکا در عراق، تحرکات مشکوکی را برای ترویج این آیین خرافی در این کشور آغاز کرده‏اند. گفته می‏شود؛ این نیروها یک محفل ملی در بغداد و چهار محفل ملی دیگر در شهرهای بصره، موصل و... راه اندازی کرده‏اند. بنا بر طرح یکی از رهبران ارشد این فرقه، قرار است نیروهای اعزامی با استفاده از ابزارهایی چون جاذبه‏های جنسی، اقدام به جمع آوری طرفدار برای فرقه خود کنند. یکی از پوشش‏های فعالیت عناصر بهائی، مراکز نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق است. همچنین با پیشنهاد یک عنصر بهائی مقیم آمریکا به بیت‏العدل (مرکز سیاسی و تشکیلاتی بهائیت در اسرائیل) این فرقه قصد دارد پس از آرامش نسبی در مناطق شیعه‏نشین عراق، اقدام به ساخت مکان‏های بهائی در آنجا کند. روش دیگر بهائیان استفاده از جاذبه ازدواج به منظور شکار مردان و یا زنان غیر بهائی و اضافه کردن این افراد در سلک بهائیت بعد از ازدواج است و بتدریج فرد گرفتار شده وارد سیستم تشکیلاتی آنان می‏شود. به خاطرات خانم مهناز رئوفی در روزنامه کیهان و کتاب سایه شوم (مهناز رئوفی، تهران: کیهان، 1385) مراجعه نمائید.
3. نفوذ در مراکز علمی جهان‏
در حال حاضر بسیاری از مراکز پژوهشی در غرب، به تدریج گرفتار برخی از جریان‏های انحرافی وابسته به محافل صهیونیستی و بهائی‏گری می‏شوند. چنانکه کرسی ایران‏شناسی در بسیاری از مراکز همیشه در معرض اعمال نفوذ افراد و افکار بهائی قرار داد که پس از انقلاب اسلامی جدّی‏تر شده است و در مورد جلسات علمی و همایش‏ها این امر وضوح بیشتری دارد، به طوری که کمتر همایشی است که به نوعی به مباحث ایرانشناسی به خصوص دوره معاصر مربوط باشد و چندین نفر از بهائیان شناخته شده در آن حضور فعال نداشته باشند. شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‏دهد طی سال‏های اخیر شماری از افراد وابسته به جریان بهائیت نه صرفاً بر اساس صلاحیت‏های علمی بلکه به صورت عمدی و با هدایت خاص به این مراکز نفوذ کرده‏اند و درست به دلیل ارتباط استواری که در یکصد سال گذشته میان بهائیت و صهیونیسم بوده، این جریان مورد حمایت لابی‏های صهیونیستی هم قرار داشته و دارد. تعارض امنیت و علم‏آموزی؟، رسول جعفریان، بازتاب، 11 خرداد 1386.
4. تحریف تاریخ ایران‏
سردمداران بهائیت از ابتدای تشکیل این فرقه ضاله تخصص ویژه‏ای در تحریف تاریخ و واقعیت‏ها داشته‏ نمونه‏هایی از تاریخ‏سازی جعلی و تحریف تاریخ را می‏توانید در خاطرات صبحی مشاهده نمائید. و در این راستا دایرةالمعارف ایران موسوم به دایرةالمعارف ایرانیکا توسط یک بهائی که در دانشگاه کلمبیا مشغول است با بودجه آمریکا، افکار صهیونیستی و کمک برخی ایرانیان مقیم خارج در دست تهیه است. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به نقل از رجا نیوز، 9/1/1386.
از نکات قابل توجه در این دایرةالمعارف که مدعی تدوین تاریخ پنج هزارساله ایران است، تحریف آشکار باورها و تاریخ سرزمین‏مان باشد و به دلیل گرایش مدیر ایرانیکا به فرقه بهائیت بسیاری از اعتقادات نادرست و گمراه کننده این گروهک به جامعه ایرانیان نسبت داده شده و حتی روایت تاریخ باستان ایران نیز متأثر از این تحریف آشکار تاریخی است. در بسیاری از قسمت‏های این مجموعه تحریف‏های جدی در مورد اعتقادات ایرانیان وارد شده و باورهای نادرست بهائیت به عنوان عقاید دینی ایرانیان جعل شده است.
5. طرح روحی‏
این طرح توسط یکی از بهائیان مهاجر ایرانی به نام «روحی ارباب» در چند سال قبل طراحی و پس از بررسی و اجرای آزمایشی آن در کلمبیا به تصویب «بیت‏العدل حیفا» - به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیرنده فرقه ضاله بهائیت در سطح جهان - رسید. و به عنوان یک «راهنمای عمل» به تمام محافل بهائی ابلاغ گردید. یکی از مهمترین اهداف «طرح روحی» ایجاد بسترهای لازم برای افزایش آمار تعداد بهائیان است و مسئولان مرکزیت بهائیت برای ایجاد سهولت در دستیابی به این هدف، با یک برنامه ریزی گسترده، مؤسساتی را تحت عنوان «مؤسسه آموزشی» در کشورهای مختلف ایجاد کردند که براساس آخرین آمارهای منتشره از سوی مرکزیت بهائیت تعداد این‏مراکز آموزشی بیش از یکصد مرکز می‏رسد. مرکزیت بهائیت برای دستیابی به اهداف طرح روحی زمان بندی‏های مشخصی را معین کرده که شامل «نقشه‏های پنج ساله» و «نقشه‏چهار ساله» است. شعار اصلی نقشه پنج ساله، «دخول افواج مقبلین» نام دارد. مؤسسات آموزشی که بهائیان در ارتباط با طرح روحی ایجاد کرده‏اند، افزون بر هیأت مدیره، زیر نظر مشاور قاره‏ای بهائیت که از سوی «بیت‏العدل حیفا» معرفی و تأیید شده است، اداره می‏گردد.
تبلیغات فرقه بهائیت در کشورهای اسلامی، به ویژه خاورمیانه به دلیل حساسیت‏های خاصی که در مورد آن وجود دارد، براساس یک استراتژی ویژه‏ای که از سوی مرکزیت بهائیت بدان نام «استراتژی خاموش و پنهان» داده شده، اداره می‏شود و برای تحقق اهداف این استراتژی در کشورهای مسلمان زمان بیشتری در نظر گرفته‏اند و تا سال 2021 میلادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر وقت و فرصت معین کرده‏اند. ماهیت و اهداف طرح روحی، روزنامه کیهان، 22 شهریور 1385، ص 8.
در مجموع امروز بهائیت یک تشکیلات بین‏المللی است و شهر عکا (قبله بهائیان که در اسرائیل قرار دارد) مرکز همبستگی و پیوند آنها با صهیونیسم است. اهداف آنان با اهداف صهیونیسم گره خورده و به یکدیگر احترام متقابل دارند. بیشترین پیروان بهائیت، در کشور آمریکا ساکنند. تشکیلات آنان در تمام کشورهای جهان - به ویژه کشورهای آفریقایی و آسیایی - شعبه دارد و برای خود تبلیغ می‏کنند. پیوند و همکاری متقابل بهائیت و صهیونیسم، محمدرضا نصوری، مجله انتظار ش 18. امروزه آنان در سطح بین‏المللی فعالیت خود بر ضد ایران، اسلام و تشیع را به نحوی شدت بخشیده‏اند و عملاً بهائیت به یکی از بازوهای پرتحرک نظام سلطه جهانی، به ویژه در خاورمیانه، مبدل شده است.
دوم. فعالیت کنونی بهائیت در رابطه با ایران‏
تشکیلات استعماری بهائیت همزمان با تحرکات وسیع خود در سطح جهان، سیاست خویش را بر تبلیغ گسترده و علنی در داخل کشور استوار کرده و تلاش می‏نماید تا با تجدید سازمان بهائیت در داخل، اهداف شوم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را به شکل صریح، بی‏پروا و گستاخانه پیش ببرد؛ تا جایی که مرکز تشکیلات جهانی بهائیت مستقر در اسرائیل به تشکیلات بهائیت در ایران دستور داده است به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سالگرد درگذشت عباس افندی در سال 2021. م باید تا این سال ده در صد از جمعیت ایران بهائی شوند. در این راستا برنامه‏های تشکیلات بهائیت در رابطه با ایران در دو بخش خارجی و داخلی عبارتند از:
الف. خارج از کشور:
1. حمایت استکبار جهانی، به ویژه آمریکا، در پوشش دفاع از حقوق بشرآزادی بیان و عقیده که همواره به حمایت رسمی از تشکیلات بهائیت ایران پرداخته است. همانگونه که گذشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد خیل عظیم قطعنامه‏هایی هستیم که توسط دولت و نمایندگان آمریکا کشورهای غربی و مجامع بین‏المللی در طرفداری از جاسوسان بهائی و محکومیت ایران به تصویب رسیده‏اند و تلاش می‏کنند در راستای فشارهای سیاسی و نظامی خویش، همپای شرایطی چون صلح خاورمیانه، پرونده هسته‏ای ایران، آزادی بهائیت را به عنوان یک اقلیت دینی مطرح سازد.
جالب این است که برخی روشنفکران داخلی وابسته به مراکز سلطه جهانی، هم به بهانه دفاع از حقوق بشر، از اقدامات خائنانه عناصر بهائی و گروه‏های انحرافی ضاله حمایت می‏کنند. شبکه‏های خبری وابسته به صهیونیسم و رسانه‏های گروهی آمریکا نیز به حمایت‏های گسترده تبلیغی برای بهائیت می‏پردازند تا در کنار اقدامات دولت و مجلس نمایندگان آمریکا، زمینه‏ها و بسترهای لازم را برای تحقق اهداف سلطه جویانه خود توسط بهائیان فراهم آورند. تشکیلات بهائیت در ایران نیز از این فرصت جهت پیشبرد اهداف خویش بهره می‏برد.
2. کارشکنی در روند پرونده هسته‏ای ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی، در شرایطی که ملت مسلمان ایران راه خود را برای کسب علم و پیشرفت در علوم جدید و مخصوصاً انرژی هسته‏ای هموار ساخته، کارشکنی و گسترش تبلیغات بهائیان، فشارهای بین‏المللی را برای تسلیم و دست کشیدن از این تکنولوژی مضاعف نموده است. بدیهی است چنین خیانت‏هایی از قبل طراحی و برنامه ریزی شده و بیت‏العدل نیز بار دیگر به وظیفه وجودی خود عمل نماید. جوابیه مردمی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به نامه سرگشاده جامعه بهائی ایران به رئیس جمهور، واحد فرق انحرافی.
3. نفوذ تشکیلات بهائیت در سازمان ملل بعنوان عضو رسمی سازمان غیردولتی ملل متّحد و ارتباط با اپوزیسیون خارج از کشور که از این طریق جهت اعمال اهداف خود در کشورها، بهره می‏برد.
ب. داخل کشور:
1. تغییر ذهنیت مردم ایران درباره این تشکیلات از یک مسلک منحرف و دستگاه جاسوسی برای بیگانگان، به شهروندانی عادی و بی‏خطر با شیوه‏های مختلف از جمله مظلوم‏نمایی و بهره گیری از محافل جهانی مانند سازمان حقوق بشر.
2. پخش مداوم شبهات فکری و عقیدتی در باره اصول و فروع دین اسلام خاصه تشیع، از طریق رسانه‏های دیداری، شنیداری و نوشتاری به ویژه اینترنت.
3. ترویج فمنیسم در جهت معارضه با استحکام و سلامت پایه‏های خانواده و تضعیف احکام اسلام.
4. تلاش جهت نفوذ در ساختار سیاسی برای دستیابی به اسرار نظام، کم‏کردن حساسیت‏ها و مقاومت‏های مسولان نظام درباره فرقه بهائیت و کمرنگ جلوه دادن خطر این فرقه؛ به عنوان نمونه سران تشکیلات بهائی در ایران با برخی از کاندیداهای مستقل مجلس وارد مذاکره شده و به این کاندیداها گفته بودند که ما بهائی‏ها این تعداد رأی داریم و حاضریم به نفع شما وارد صحنه شویم به این شرط که اگر شما وارد مجلس شدید از حقوق ما دفاع کنید. سید کاظم موسوی (گفت و گو)، خبرگزاری فارس، 3/2/1387.
همچنین در این زمینه شاهد دستورالعمل فرقه ضاله بهائیت به پیروان خویش برای شرکت در کنکور سال 1386 می‏باشیم؛ این دستورالعمل هنگامی صادر شد که سازمان سنجش ستون مذهب را در فرم‏های ثبت نام مراکز آموزش عالی کشور حذف کرد. در چنین شرایطی فرقه ضاله بهائیت تلاش می‏کند عناصر خویش را بعد از اخذ مدارک تحصیلی دانشگاهی به مراکز دولتی نفوذ داده و اهداف استعماری اربابان خود را دنبال نماید. روزنامه جمهوری اسلامی، ستون جهت اطلاع، 11/10/1385.
5. تلاش برای افزایش جمعیت؛ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهائیانی که در ایران ماندند علی رغم سیاست‏های اعلام شده از سوی دولت جمهوری اسلامی در خصوص کنترل جمعیت، در جلسات خود نسبت به این مسئله، با حساسیت برخورد کرده و تصمیم گرفتند که همچنان به تولید نسل و افزایش جمعیت خود ادامه دهند. هدف آن‏ها از این تصمیم عبارت است:
یک. افزودن جمعیت فرقه بهائیت، جهت گرفتن امتیازات بیشتر،
دو. منزوی نشدن به دلیل کمی جمعیت در شهرها و روستاها،
سه. آماده نمودن جوّ برای افزایش فعالیت‏های سیاسی خود. ر.ک: خبرنامه فرهنگی اجتماعی، شماره 106، ص 28 و نیز شماره 108، ص 44 45.
6. تلاش برای بالانشان دادن تعداد بهائیان در ایران به مثابه گامی مقدماتی و محکمه پسند جهت دستیابی به رسمیت قانونی؛ یکی دیگر از شگردهای تبلیغاتی فرقه صهیونیستی بهائیت تلاش برای بزرگ نمایی تعداد این فرقه در داخل ایران می‏باشد چنانکه در بسیاری از آمارها که غربی‏ها طی سال‏های اخیر می‏دهند با ارائه آماری مضحک تعداد بهائیان ایران را حتی از تعداد مسیحیان، یهودیان و زرتشتی‏ها بیشتر دانسته و مدعی هستند جامعه بهائی ایران بزرگ‏ترین اقلیت مذهبی غیر مسلمان در ایران است. بخش فارسی رادیو فرانسه، مورخه 14/11/1375.
در دستوری تشکیلاتی نیز، سران بهائیت خواسته‏اند تا آمار بهائیان حاضر در کشور بزرگ نمایی شده و تعداد را از آن چه که هست، بسیار بیشتر نشان دهند. به این منظور به بهائیان کشور در سر شماری‏ها دستور، داده‏اند که در ستون «دین» یا در ستون «سایر» درج نام «بهائی» کنند. با این همه نتایج بدست آمده از سر شماری عمومی سال‏های 1375 و 1385 نشان می‏دهد، آمارهای ادعائی آنها به هیچ وجه صحت ندارد. مطابق آنچه در سایت رسمی مرکز آمار ایران آمده، ر.ک: پایگاه اینترنتی درگاه ملی آمار؛
www.sci.org.ir ستون «سایر و اظهار نشده» در سال 1385 تعداد 263199 نفر از 70472846 جمعیت کل کشور (یعنی سی و هفت صدم در صد) بوده است. ضمن آنکه این آمار هم شامل کلیه کسانی است که به هر دلیلی نخواسته‏اند دینشان را اظهار کنند که شامل همه دگر اندیشان اعم از کمونیست‏ها، توده‏ای‏ها، شیطان پرست‏ها، بودائی‏ها و سیک‏ها و بهائی‏ها و... می‏تواند باشد. اگر سهم بهائی‏ها از ستون «سایر و اظهار نشده»، پانزده در صد هم باشد شاید بتوان گفت آمار بهائیان ایران در سال 1375 و 1385 حدود 25 و 40هزارنفر تخمین زده شود، که فاصله بسیار زیادی با میزان ادعائی بیت‏العدل که این آمار را 300 هزار نفر اعلام کرده است، دارد. البته اگر تشکیلات بهائی این آمار را قبول ندارد می‏تواندآمار دقیق تسجیلی خود را منتشر نماید. یک احتمال هم می‏تواند این باشد که بهائیان بر خلاف دستور تشکیلاتی بیت‏العدل، به دلایل متعددی از جمله، عدم اعتماد به دستورات سری آن، برخورداری از مواهب اجتماعی، شغلی و تحصیلی، خود را در سرشماری‏ها مسلمان اظهار نموده تا راحت‏تر زندگی کنند. این امر البته در بهائیت سابقه هم دارد؛ طبق متون بهائی، عبدالبهاء در فلسطین خود را مسلمان جازده و در نماز جمعه مسلمین شرکت می‏کرده و خود را مقید به احکام اسلامی می‏نمایانده، تا راحت‏تر زندگی کند. (ر.ک: آمار بهائیان ایران، سایت بهائی پژوهی، 2/9/1386)
7. بازگشت سرمایه داران و نخبگان فرهنگی (اخراجی یا فراری ) بهائی به ایران جهت قبضه اقتصاد و فرهنگ کشور و نیز تأمین پشتوانه مالی برای تبلیغ بهائیت و پیشبرد اهداف تشکیلاتی آن. چنانکه در این زمینه شاهد اخبار متعددی نظیر؛ خرید دسته‏جمعی زمین‏های شهرک بهارستان اصفهان توسط بهائیان، نفوذ بهائیان در بازار دارو و...، در رسانه‏ها می‏باشیم.
8. احیای اماکن مقدس بهائی در ایران از طریق نفوذ در سازمان میراث فرهنگی و سوق دادن ایرانیان و افراد توریست به عنوان بازدید از اماکن باستانی به مکان‏های یاده شده.
9. تلاش برای ارتباط با اپوزیسیون داخل کشور و جلب حما یت آنان از تشکیلات بهائیت ایران.
10. تلاش جهت نزدیکی با محافل روشنفکری ایران به منظور پذیرش جامعه بهائی به عنوان عضوی از جامعه مدنی ایران. مردم ایران خواهان انحلال تشکیلات بهائیت، مهدی نائینی، خبرگزاری فارس، 26/6/1387.
11. نفوذ در سازمان‏های غیردولتی NGO(ها) که در عرصه‏های گوناگون ملی و بین‏المللی از امور امدادی، رفاهی، مذهبی گرفته تا دفاع از حقوق بشر، پناهندگی و توسعه علوم و تکنولوژی و امور زنان و جوانان به فعالیت مشغول می‏باشند.


[ شنبه 89/7/17 ] [ 11:9 صبح ] [ روستای ایول ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 104972

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

» آرشیو مطالب «
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89

» موضوعات وبلاگ«