فرقه ضاله بهاییت4
درشماره های گذشته مقاله یکی از اساتید و محققین در باره بهاییت درج گردید و اینک ادامه مقاله :
12. تبلیغ به مسلک بهائیت با اجرای طرح روحی؛ شیوه اجرای این طرح که پنج سال قبل با پیام 26 نوامبر 2003 میلادی بیتالعدل حیفا آغاز شد، با فعالیتهای گذشته بهائیان ایران تفاوت اساسی دارد. در حقیقت با ارسال این پیام و آغاز اجرای طرح در ایران، فرقه ضاله بهائیت شیوه تبلیغاتی - هجومی جدیدی را در برخورد با نظام اسلامی ایران در پیش گرفته است. به همین مناسبت در سال 1380 سیزده نفر از بهائیان به اصطلاح مستعد، زیر پوششهای مختلف از ایران به امارات متحده عربی - دوبی - رفته و در آنجا دورههای آموزشی کتابهایی را که برای اجرایی کردن این طرح تدوین و تألیف شده است، آغاز کردند. برای اجرای طرح روحی تاکنون هفت عنوان کتاب تألیف و آماده شده است که عناوین برخی از کتابها عبارتند از: کتاب گفتگوهای هدفمند با غیر بهائیان، تاریخ بهائیت، آموزش و نحوه تبلیغ بهائیت و کتابی برای مبلغان فرقه.
اعزام مبلغین به دوبی، با چند هدف صورت میپذیرد:
1. فراگیری چگونگی تبلیغ گسترده و مخفیانه در جمهوری اسلامی ایران.
2. فراگیری راههای جدید فریب مسلمانان شیعه ایرانی.
3. فراگیری چگونگی انتخاب هدف یا سوژه، بیآنکه گرفتار افراد مؤمن و مأموران اطلاعاتی شوند و این در حالی است که رفت و آمد سالانه صدها هزار مسافر که برای خرید و تفریح به دوبی میروند، در حقیقت این منطقه را به شکارگاه سرکردگان «بیتالعدل حیفا» برای صید نیروهای ناآگاه جدید مبدل کرده است. مرکزیت بهائیت در حیفا توصیه دارد که در ایران به دلیل حاکمیت نظام اسلامی و وجود شرایط خاص، طرح روحی از سن 16 سالگی آغاز شود و کودکان بهائی از سن 12 تا 15 سالگی و در صورت امکان به همراه بزرگترهایشان با هدف فریبکاری به کارهای خیریه و عام المنفعه نظیر عیادت از بیماران در بیمارستانها، نظافت پارکهای محل و معابر کوهستانی، مراجعه به آسایشگاه سالمندان و کمک به سالخوردگان بپردازند. در اردیبهشت 1383 بخشی از طرح روحی که مربوط به آموزش راهنمایان و مبلغان بود، به پایان رسید و تعدادی راهنما آماده فعالیت شدند. به همین سبب و بنا به دستور بیتالعدل حیفا حرکت و هجوم تبلیغاتی بهائیان به سمت جوامع غیربهائی آغاز شد.
در این راستا نماینده ارشد بیتالعدل و فرد شماره یک و مرجع بهائیان در ایران طی ابلاغیهای رسمی به کلیه بهائیان ایران تأکید مینماید: «ما نبایستی فقط به دوستانی اکتفا کنیم که از قبل در زمره دوستان درآمدهاند، زیرا این امر به علت محدود بودن دایره این دوستیها، ناچاراً به تدریج اقدامات ما را محدود و متوقف خواهد نمود و بایستی با طرح دوستیها و صمیمیتهای جدید و پس از حصول اطمینان از طریق معاشرتهای خانوادگی و گفتگوهای هدفمند، دایره دوستان مطمئن خود را مرتباً اتساع ببخشیم تا امکان لازم برای یافتن نفوس مستعده فراهم گردد». ماهیت و اهداف طرح روحی، روزنامه کیهان، چهارشنبه 22 شهریور 1385، ص 8.
پیروان فرقه ضاله بهائیت براساس طرح روحی آویختن به حربه دروغین را نیز جایز میشمارند. از جمله یکی از اعضای محفل ملی بهائیت ایران با تکیه بر دستورالعمل بیتالعدل مبنی بر اینکه باید با افراد غیربهائی ارتباط برقرار کرد، نفوذ در جوامع روستایی و کوچک را زیر این پوشش که ما بهداشتیار هستیم و یا به عنوان مسئول برای خدمت به شما آمدهایم، و هر وسیلهای برای شناسایی افراد مستعد جذب آنها به بهائیت را لازم میداند: «اگر فرضاً دوستان ایدههایی را بیان میدارند مانند اینکه بهداشت یار هستیم و...، اینها هدف نیستند، بلکه محملی است برای شناسایی افراد مستعد و اینکه آنها را وارد پروسه مؤسسه آموزش نماییم.»
او بهرهبرداری از دوستان دوران مدرسه، مهاجران فقیر افغانی کمک مالی به خانوادههای مستمند و ایجاد کلاسهای آشپزی و هنری، رفت وآمد به کتابخانهها و سمینارهایی که در فرهنگسراها برگزار میشود، را وسیلهای برای ایجاد ارتباط مخفی و سپس تبلیغ بهائیت میداند. براساس برنامه طرح روحی هر خانواده بهائی در ایران باید چند راهنما داشته باشد تا بتوانند با خانوادههای غیر بهائی مرتبط شوند و با این توصیف در هر نقطهای که یک یا چند خانواده بهائی وجود دارد، خانوادههای مسلمان و غیربهائی باید در معرض تهدیدات ناشی از تبلیغات بهائیان قرار داشته باشند. اصولاً هدف اصلی تبلیغات این فرقه جذب افرادی است؛ «که از اسلام آگاهی ندارند یا مورد تبلیغ سوء قرار گرفته باشند، تدین نداشته و مقید به مسائل مذهبی نباشند. در کل آن علاقهای که هر کسی نسبت به دین خود دارد را نداشته باشند. یک عده هم کسانی هستند که فکر میکنند اگر وارد این تشکیلات شوند، پولدار میشوند. یا خانمهایی که دلشان میخواهد حجاب نداشته باشند. چون وقتی وارد آنجامعه میشوند میتوانند حجاب را کنار بگذارند و خودنمایی زیادی برای مردان داشته باشند. آنها میگویند برای اینکه حرفهای ما را بشنوی باید تعصب را کنار بزنی. فرد هم ذهن خود را از حرفها پاک میکند و حرفهای آنها جایگزین میشود» سایه شوم شعاری به نام جستجوی حقیقت، گفتگو با مهناز رئوفی، شبکه خبری برنا نیوز 29/8/1386. .
براساس رهنمودهای طرح روحی، هویت کلیه افراد جذب شده به جلسات دعا باید کاملاً سرّی و مکتوم بماند. این تأکید که بیشباهت به عملکرد گروهک منافقین نیست، تا آن حد است که حتی افراد بهائی مقیم ایران نیز نباید در جریان این امور قرار گیرند. براساس اولویت تشکیلات بهائیت در ایران، کلیه مؤسسات تحت پوشش، از جمله «مؤسسه تربیت امری»، باید در خدمت مؤسسه آموزش مردمی قرار گرفته و از اردیبهشت 1384 علاوه بر انجام امور ذاتی خود، عملاً مأموریتهای جدیدی با هدف جاسوسپروری به نفع رژیم صهیونیستی اسرائیل و جذب هر چه بیشتر غیر بهائیان فراهم نمایند. سایه شوم(بازتاب) فعالیتهای محرمانه، روزنامه کیهان، پنجشنبه 23 شهریور 1385، ص8.
در راستای تحقق اهداف فوق، تشکیلات بهائیت در داخل ایران دامنه فعالیتهای تبلیغی خود در تهران و سایر شهرها را شدت بخشیده و با اقدامات مختلف از جمله راهاندازی سایتها و وبلاگهای متعدد، مراجعه حضوری، ارسال کتاب، توزیع اطلاعیه و سیدی در برخی شهرها پیرامون فرقه ضاله بهائیت که حاوی مطالب موهن از جمله معرفی کتب فرقه ضاله بهائیت، مقالاتی در معرفی بیتالعدل بهائیت و بهائیان، توهین به مقدسات اسلامی و سایر ادیان توحیدیطرح ادعاهای مکاتب ضد دینی، تکفیر شیعه و ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی، داستانهای غیراخلاقی و...، به تبلیغ این فرقه اقدام نموده تا بتوانند هوادارانی را در بین جوانان و مردم پیدا کنند. اخیراً نیز در برخی مدارس کشور، دانش آموزان بهائی به انحاء مختلف از قبیل، توزیع جزوههای ویژهای که در اسرائیل مختص جوانان چاپ شدهاند، شناسایی دانش آموزان کم بضاعت و پرداخت کمک هزینه و تقبل برخی هزینههای خانوادههای آنها، ارسال فایلهای بلوتوث ویژه برای مراحل تکمیلی که حاوی سخنان سرگردگان این فرقه گمراه است، هم شاگردیهای خود را به آیین ضاله بهائیت دعوت میکنند. در مرحله نهایی نیز برای رسمیت بخشیدن به فعالیت افرادی که تازه جذب شدهاند پارتیهایی در منازل دانش آموزان بهائی با حضور یک مبلغ ارشد! برگزار میشود و برنامه تخصصی! به این افراد در حوزه مورد علاقهشان داده میشود. (تبلیغ بهائیت در مدارس کشور، جهان نیوز، 27 بهمن 1387)
در شرایط فعلی، بهائیها در عرصه وبلاگ نویسی و اداره سایت نیز فعال میباشند. همچنین فرقه ضاله بهائیت با پشتوانه عظیم مالی صهیونیسم و آمریکا سرمایهگذاری کلانی را در زمینه اقتصادی و اجتماعی در دست اجرا دارد و با در دست گرفتن نمایندگی تعداد زیادی از شرکتهای فنی و خدماتی در برخی شهرها اعتراض مردم را برانگیخته است. حجت الاسلام حسین جمالی زاده امام جمعه شهرستان جیرفت، روزنامه جمهوری اسلامی، 29/9/1386 صفحه جهت اطلاع. ایجاد آرایشگاههای رایگان برای مردان جلسات شبنشینی، ترویج و تبلیغ ازدواج خواهر و برادر، راهاندازی سوپرمارکتها و ارائه خدمات رایگان، اهدای هدایا و بعضاً کمک نقدی به جوانان دختر و پسر، از دیگر اقدامات این جریان جهت جذب به محافل پنهانی خود میباشد. مبلغان این فرقه پا را فراتر گذاشته و حتی به روستاها میروند و با سوء استفاده از فقر در مناطق روستایی و محروم به دنبال رفع مشکلات مالی و اقتصادی آنها بوده تا بتوانند پایگاه اجتماعی خود را در بین مردم ارتقا دهند. ر.ک: پایگاه تحلیلی خبری جهان، گزارش تبلیغ ازدواج با محارم از سوی بهائیت 18/10/1386.
در برخی استانهای کشور نیز مبلغین فرقه ضاله بهائیت با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی برخی از جوانان، آنها را در شرکتها و بنگاههای اقتصادی متعلق به خود به کار میگیرند. در این بنگاهها علاوه بر اینکه از توان این جوانان در رسیدن به اهداف مالی خود استفاده میکنند، به تبلیغ عقاید انحرافی فرقه بهائیت پرداخته و از این افراد برای حضور در کلاسهای طرح روحی خود دعوت مینمایند. تبلیغ بهائیت در بنگاههای اقتصادی، پایگاه تحلیلی خبری جهان، 3/12/1386.
و پس از جذب کسانی هم که میخواهند از این دایره بیرون بیایند با محدودیتها و تهدیدهای جدی مواجه میشوند.
به گفته یکی از بهائیان که پس از آگاهی از ماهیت این فرقه ضاله مشرف به دین مقدس اسلام گردیده؛ «کسانی که وارد بهائیت میشوند دیگر در اختیار خود نیستند. آزادی ندارند و همیشه تحت نظر هستند. هر مسئولیتی که تشکیلات به اعضا بدهند باید انجام شود. زندگی فرد در اختیار خودش نیست. جلساتی هر ده روز یک بار برگزار شود که شرکت در آن برای همه اجباری است» سایه شوم شعاری به نام جستجوی حقیقت، گفتگو با مهناز رئوفی، شبکه خبری برنا نیوز 29/8/1386. .
بررسی اقدامات و فعالیتهای گسترده جریان بهائیت حاکی از این واقعیت است که اغفال و جذب جوانان از طریق نیازهای اقتصادی و مسائلی که از لحاظ غریزی، جنسی و احساسی جاذب میباشند، در دستور کار این فرقه صهیونیستی قرار دارد که در چند سال اخیر بیسابقه بوده روزنامه جمهوری اسلامی، 23/8/1386، صفحه جهت اطلاع. و این خود زنگ خطری است برای مسئولان و متولیان بخشهای مختلف سیاسی، فرهنگی و عقیدتی جامعه که در کنار اهتمام به اقدامات فرهنگی و روشنگریهای رسانهای پیرامون ماهیت و اهداف شوم این فرقه ضاله، به حل اساسی معضلات اقتصادی و اجتماعی توجه جدی داشته باشند؛ زیرا دشمنِ بیدار و هوشیار در کمین جوانان ما نشسته است. خطر بهائیت جوانان را تهدید میکند، ستار هدایت خواه عضو کمیسیون فرهنگی، خانه ملت، 17 آبان 1385؛ ترفند بهائیت برای جذب جوانان پسر و دختر، پایگاه تبیان، 10/12/1386.
پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظامی مردمی بر اساس آموزههای اصیل اسلامی، بزرگترین ضربه به فرقه بهائیت و مدافعان داخلی و خارجی آن بود که توانست با اقدامات فکری و فرهنگی بسیار ارزشمند خود، علاوه بر رهایی جامعه مسلمان ایران و جهان اسلام از عقاید گمراه کننده و نقشههای شوم این فرقه، چالشهای اساسی فرا روی اهداف و برنامهاستعماری آن ایجاد نماید. در یک دسته بندی مهمترین پیامدهای انقلاب اسلامی بر وضعیت بهائیان داخل کشور عبارتند از:
1. گرایش عده زیادی از بهائیان به اسلام
پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد بسیاری از بهائیان که از اقشار محروم و بیاطلاع از ماهیت این فرقه بودند، متوجه فریبکاری سران این فرقه شده، دست از بهائیت کشیدند و با ایجاد تسهیلات لازم ازطرف نظام جمهوری اسلامی به سوی مساجد حرکت کرده و به صورت دسته جمعی و خانوادگی به دامان پاک اسلام بازگشتند. عدهای از آنان هم ضمن راه اندازی جنبشی با عنوان جنبش آزادی بخش بهائیان ایران (جابا) با انتشار نشریهای با نام «احرار» در سال 1358 به مخالفت علنی با سیستم بهائیت پرداختند.
جنبش مذکور ضمن انتقاد از تشکیلات بهائیت قبل از انقلاب، از همه کسانی که در دوران شاه برای بیگانگان جاسوسی کرده و در پستهای حساس آب به آسیاب دشمنان ایران ریختهاند، انتقاد نمود. بهائیت در ایران، پیشین، ص 274 273.
اصولاً جاسوسی و خیانت به آب و خاک و خدمت به بیگانگان، «صفت مشترک» همه بهائیان است و این امر چه در گذشته و چه در حال، روشن و مستند و اثبات شده میباشد. این تنها حسین فردوست نیست که اعلام میکند «بهائیهایی که من دیدهام واقعاً احساس ایرانیت نداشتند و این کاملاً محسوس بود و طبعاً این افراد جاسوسهای بالفطره بودند» ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، پیشین، ج 1، ص 376. بلکه تمام کسانی که همچون او با این عناصر حشر و نشر، مراوده و تعامل داشتهاند بر این واقعیت تلخ صحه میگذارند. همین صفت و خصیصه مشترک است که بهائیان را به صورت ابزارهای کارآمد به بهرهبرداری سازمانهای جاسوسی انگلیس و اسرائیل و آمریکا میرساند و زمانی هم که این جاسوسان بالفطره به دام نیروهای امنیتی ما گرفتار میآیند و پس از محاکمه در دادگاههای انقلاب به اعدام محکوم میشوند نالههای حقوق بشری دشمنان بشریت از گلوها بالا میآید و خود را به حمایت از این جاسوسان و خیانتکاران به استقلال و تمامیت ارضی ایران موظف میدانند!
2. فقدان رسمیت
قبل از انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران به بهائیان به عنوان یک فرقه ضاله ضداسلام و ضد ملیت مینگریستند؛ این طرز تلقی بعد از انقلاب نیز نه تنها تغییر نکرد، بلکه با توجه به افشای اسناد خیانت، جاسوسی و توطئههای شوم این حزب سیاسی وابسته به بیگانگان بر علیه ملت مسلمان ایران، شدت نیز یافت و موجب گردید تا نظام مردمی و اسلامی به وجود آمده بعد از انقلاب هیچگونه رسمیتی برای آنان قائل نشود و هرگونه فعالیت تشکیلاتی بهائیت ممنوع اعلام گردید.
3. از دست دادن حمایت دولتی
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم وابسته پهلوی، این فرقه به یکباره تمام پشتوانههای سابق خود را در داخل کشور از دست داد و راههای سیطره بهائیت بر تشکیلات دولتی نیز مسدود گردید و از فعالیت این جریان منحط جلوگیری به عمل آمد؛ به صورت منطقی نظام اسلامی نمیتوانست مثل زمانهای گذشته با بذل و بخشش به آنها پست و مقام داده و دست عوامل نفوذی اسرائیل و بیگانگان را در جاسوسی، کارشکنی و ایجاد اخلال و انحراف در بدنه اجرایی نظام اسلامی باز گذارد. از این رو مشاغل حساس و غیر حساس دولتی و بعضاً غیر دولتی، که در رژیم پهلوی به فراوانی در اختیار آنان قرارداده شده بود از آنان باز پس گرفته شد، از کلیه مراکز نظامی، فرهنگی و هنری اخراج شدند، از ورود افراد وابسته به این فرقه به مراکز آموزش عالی جلوگیری شد و آنان که در این مراکز بودند، اخراج شدند. چرا که تجربه گذشتگان نشان داده بود که وقتی آنان در محیطهای آموزشی و فرهنگی، اداری و سیاسی قرار میگیرند، به علت وابستگی به تشکیلات بهائی از آن در جهت تبلیغ و ترویج بهائیت، ضربه زدن به دین مبین اسلام و منافع ملی، تأمین اهداف و مقاصد شوم اربابان خویش و استعمارگران، نهایت بهرهبرداری را مینمایند. از لحاظ اعتقادی و اخلاقی هم اختلاف زیادی بین موازین اخلاقی و اعتقادی آنان و مسلمانان وجود دارد و این خود میتواند یکی دیگر از عوامل طرد آنان از موسسات عمومی و دولتی باشد. همچنین از اشتغال آنان به تعدادی شغل آزاد مشخص هم که با طهارت و نجاست ارتباط داشته و با شرع مقدس اسلام مغایر بود، جلوگیری شد. بهائیت در ایران، پیشین، صص 281- 282.
4. آسیب دیدن تشکیلات بهائیت
طبق اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا، با برچیده شدن رژیم منحوس پهلوی فرقه بهائیت با شدیدترین بحران در طول حیات یکصد و سی سالهاش روبرو گردید و مشکلات متعددی برای فرقه مذکور به وجود آمد و به تبع از دست دادن پشتوانه قوی دولتی، این تشکیلات منظم نیز به شدت آسیب دید و به قول سخنگوی بهائیان، به حال مرگ افتادند: «تاریخ: 20 ژوئن 79، جناب رابرت پرایور... کارمند سفارت را مطلع گردانید که یکی از 9 نفر از «مردان متفکر» جامعه بهائیت برای بحث در مورد اعمال اخیر رژیم جدید ایران، سری به او زده است. سخنگوی بهائی گفت که جامعه، احساس میکند که از جهات اداری، اجتماعی و مالی در حال مرگ است و با بدترین بحران در تاریخ 128 سالهاش مواجه شده است». اسناد لانه جاسوسی، شماره 73، مسلکهای استعمار، سند شماره 3، ص 1.2.
همچنین به دلیل محرز شدن جاسوسی عدهای از سران تشکیلات در شهرهای مختلف کشور و نیز کمک به تثبیت نظام شاهنشاهی و نیز حیف و میل اموال مسلمین و سرازیر کردن بیت المال به جیب صهیونیستها، تعدادی از آنان دستگیر و پس از محاکمه توسط دادگاههای انقلاب اسلامی به حبسهای متفاوت و اعدام محکوم شدند. بهائیان تا سال 1362 کماکان به طور مخفیانه به فعالیتهای تشکیلاتی خود ادامه میدادند. در این سال دادستان کل کشور با انتشار نامه رسمی، هرگونه فعالیت تشکیلاتی بهائیت در ایران را ممنوع اعلام نمود. علی رغم ممنوعیت فعالیت تشکیلاتی، سران این فرقه ضاله به دنبال تعقیب اهداف شوم اربابان خویش و برای تداوم سلطه و سیطره بر پیروان خود در ایران تلاش نمود تا با پنهان کاری به راه اندازی تشکیلات جدید در سطح محدود اقدام نماید.
تشکیلات بهائیت در ایران
همانگونه که گذشت مرکز هدایت و رهبری فرقه بهائیت در اسرائیل است. در زمان قبل از انقلاب یک محفل نه نفری ملی در تهران، کل تشکیلات بهائیت ایران را هدایت میکرد. در کنار آن محافل محلی بود که هر کدام به بخش مختلفی تقسیم میشدند. بعد از انقلاب این تشکیلات تغییر کرد؛ به دستور بیتالعدل یک هیئت سه نفره به نام هیئت خادمین در تهران - که در نزد بهائیان به یاران ملی معروف است - به همراه هیئتهای خادمین محلی در استانها و شهرستانها کار هدایت و رهبری تشکیلات فرقه بهائیت را دنبال نمودند. هیئت خادمین استانها و شهرستانها توسط رابطی با مرکزیت بهائیت در تهران در ارتباط هستند و هر کدام از هیئتهای خادمین توسط چندین هیئت دیگر یاری داده میشوند و خانوادهها نیز در تشکیلات بهائیت جایگاه خود را داشته و نقش مؤثری در هدایت فرزندان و اعضاء خانواده که براساس دستورالعمل تشکیلات اجراشود، دارند. هر خانواده و هر فردی باید با (محفل محلی) در تماس باشد. بعد محفلهای محلی دسته بندی میشود و از چند شهر همه به یک رئیس میرسند. رئیس استانشان یک نفر از آن هیئت سه نفری است. او هر گزارشی که داشته باشد را به محفل ملی میدهد و اطلاعات توسط این نمایندهها در محفل ملی جمع شده و از آنجا به بیتالعدل (اسرائیل) میفرستند. مصاحبه با یک نجات یافته دیگر از بهائیت ، 7، تشکیلات بهائیت بعد از انقلاب، روزنامه کیهان، 28/2/1386، صفحه 8.
5. فرار و مهاجرت عناصر بهائی
با آغاز تحرک و خیزش انقلابی مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) سران و بزرگ سرمایه داران بهائی، سرمایههای کشور را از ایران خارج کرده، یکی پس از دیگری از ایران گریختند. این گریز با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و پس از آن اوج گرفت. احتضار بهائیت؛ وقوع انقلاب بهائیان در عصر پهلویها 38، احمد اللهیاری، روزنامه کیهان، یکشنبه 16 دی 1386.
بسیاری از بهائیان سالهای آغازین انقلاب خود را به صورت غیرقانونی و به شیوه «قاچاق» و از طریق پول به افرادی که در نوار مرزی ترکیه و ایران و یا نوار مرزی ایران و پاکستان و بنادر متروکه دریای عمان زندگی میکردند، به خارج از حوزه اقتدار جمهوری اسلامی رساندند و از کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه کانادا و...، درخواست پناهندگی کردند و بلافاصله از سوی دولتهای مذکور، به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفته میشدند.
همچنین بر اساس «شماره تسجیلی» که برای هر بهائی صادر میشود و به تأیید «بیتالعدل حیفا» میرسد، کلیه بهائیان ایران - در هر جای جهان که باشند - میتوانند از دادگاههای دولتهای بسیاری از کشورهای جهان از انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، فرانسه گرفته تا قبرس و چک و اسلواکی و مجارستان درخواست پناهندگی کنند و دادگاههای تمام این کشورها براساس یک توافق محرمانه فوراً به فرد تقاضا کننده، پناهندگی میدهند و حتی مخارج بین راه او را نیز پرداخت میکنند. خاطرات یک نجات یافته از بهائیت، به نقل از: سایه شوم (بازتاب)، شگردهای نوین بهائیت علیه تشیع، روزنامه کیهان، 21/6/1385.
6. تغییر نوع فعالیتها
پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهائیان فعالیتهای خود را مخفیتر و مرموزانهتر تداوم بخشیدند و با توجه به وابستگی و سرسپردگی آنان به دشمنان خونخوار و کینه توز اسلام همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل، مورد حمایتهای گسترده سیاسی و تبلیغاتی و اقتصادی آنان قرار گرفته و به گمراهسازی و انحطاط آفرینی پرداختند. و از طرف دیگر نقش ستون پنجم و جاسوسان مورد اعتماد را برای کشورهای استعماری غرب به ویژه آمریکا ایفا نمودند. این فعالیتها همچنان استمرار یافته است و هم اینک این جمعیت بیگانه پرست در عرصههای فکری و سیاسی - چه به صورت تلاشهای تبلیغی و فرهنگی و چه به شکل تفرقهافکنی و جاسوسی برای دشمنان - به تلاشهای مرموز و ویرانگر خود ادامه میدهد. بهائیت، مذهب استعمار ساخته برای مقابله با اسلام، روزنامه جمهوری اسلامی، به نقل از: پایگاه موعود، 8 خرداد 1385.