سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای ایول

روستای ایول

معرفی روستا:

ایول  (evel) - (eiwal ) ( تلفظ و رسم  لاتین را پیشنهاد دهید ! )روستایی است از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران ایران.
از ساری برای رسیدن به این روستای زیبا باید حدود 85 کیلومتر به سمت جنوب استان مازندران حرکت کنید ، بعد از سه راهی تاکام در جاده ساری - سمنان ابتدا به کیاسر میرسید و بعد از عالیکلا به ایول خواهید رسید.
جمعیت
این روستا در دهستان پشتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1385صورت گرفته، جمعیت آن 137نفر (49خانوار) بوده‌است.؟؟!!!

وجه تسمیه ایول (دلیل نامگذاری):
کلمه ایول در زبان محلی مشتق از دو کلمه "او " (به معنی آب) + ول (به معنی رها و آزاد) است. چون چشمه ها و جوی های بسیاری در این روستا وجود دارد و آب های رها در روستا جاری است این منطقه را "او ول" یعنی جایی که در آن آب ول و رها است نامیدند و در اثر کثرت استعمال کلمه از "او ول" به "ایول" تغییر پیدا کرده.
آب و هوای ایول بسیار متغیر است و بیشتر اوقات هوایی خنک دارد و منطقه ای ییلاقی محسوب میشود. بهار بسیار زیبا ، تابستان سرسبز و معتدل و پاییز رنگارنگ و زمستانی سرد و برفی از خصوصیات این منطقه چهارفصل است.

 


[ چهارشنبه 89/3/12 ] [ 2:1 عصر ] [ روستای ایول ]

 

عکس روستای ایول - علی اصغر رجبی

تقدیم به ایولی های  مقیم ساری

 

 

 


[ سه شنبه 89/3/11 ] [ 8:22 صبح ] [ روستای ایول ]

 

عکس روستای ایول - علی اصغر رجبی

تقدیم به همه ایولی ها

 


[ سه شنبه 89/3/11 ] [ 8:18 صبح ] [ روستای ایول ]


باسمه تعالی
  مدیر محترم وبلاگ پرخیر و برکت روستای ایول
سلام علیکم
از آنجاییکه در عصر پرطمطراق ارتباطات، جوانان بی آلایش و با فرهنگ و صمیمی، اقتدا کنندگان به چهار شهید بزرگوار روستا که خاطرات کودکی و نوجوانی آنان پر است از شیرینیهای جلسات قرآن و کلاسهای اعتقادی و دینی تابستان در خانه ها و تکیه و مسجد باصفای این روستای ییلاقی، نمی توانند برای یک فرصت کافی در یک جلسه، دور هم جمع شوند و از آموخته ها و تجربیات همدیگر مطلع گردند و از مشکلات و نگرانیهای روستای خویش باخبر گردند و با توانمندیهای فراوان خود گرهی از اینها را باز کنند، این وبلاگ تازه متولد شده می تواند این خلأ را پر کند و جوانان امروز و دیروز را به هم پیوند دهد و لااقل به سنت حسنه صله رحم  عنایت بیشتری گردد چرا که همه از خویشان و اقوام هم هستیم.
لذا با این مقدمه سپاس و قدردانی خود را نسبت به مبتکر این حرکت مبارک، - که در گذشته نیز ابتکارات فراوانی از این دست به کار برده ولی استقبال شایسته به عمل نیامده،- اعلام نمایم.
و بدین وسیله ازهمه عزیزان انتظار است با مشارکت خویش از آغاز این حرکت حمایت نماییم و در پر بار نمودن این وبلاگ همت کنیم.    
منتظر خواندن نظرات دوستان هستم.
با تشکر فراوان

ali asghar rajabi-        rajabi_ali_asghar@yahoo.com

 

یادداشت مدیر وبلاگ :

با تشکر از استاد محترم دانشگاه جناب  آقای علی اصغر رجبی

منتظر مطالب شما و دیگر اساتید ودانشجویان  ایولی  هستیم

 


[ سه شنبه 89/3/11 ] [ 8:13 صبح ] [ روستای ایول ]

با سلام  اگر میخواهید مطالب شما وبا نام شما در باره ایول (تاریخچه ؛ایولی ها ؛ آداب و رسوم ؛اقوام وطوایف ؛ کشاورزی وصنعت ؛ دانشجویان ؛ اساتید ؛ معلمان ؛ کارمندان و......هر گونه مطلب قابل استفاده صوتی؛ تصویری ؛ متن و....) در وبلاگ قرار گیرد یا در بخش نظرات مطالب ارسال گردد ویا به آدرس

layali.ir@gmail.com    layali.ir@gmail.com>   ارسال دارید

با تشکر


[ جمعه 89/3/7 ] [ 11:23 صبح ] [ روستای ایول ]

امام حاضر(عج)

     کسی که انتظار قیام مصلح جهانی را دارد در واقع انتظار انقلاب و تحولی را دارد که وسیع ترین و اساسی ترین انقلاب های انسانی در طول تاریخ بشر است. انقلابی که همه شئون زندگی انسان ها را شامل می شود. انتظـار همیشه از دو عنصـر نفی و اثبـات تشکیل می شود، یعنی ناراحتی از وضع موجود، و عشق و علاقه به وضعیت بهتر. پس کسانی که در انتظارند اگر در ادعای خود صادق باشند باید آثاری در آنها آشکار شود که یکی از این آثار« حل نشدن در فساد محیط» است. هنگامی که فساد فراگیر می شود و بیشتر مردم را به آلودگی می کشاند، گاهی افراد پاک در یک بن بست روانی قرار می گیرند و از اصلاحات مأیوس می شوند و فکر می کنند کار از کار گذشته است و دیگر امیدی برای اصلاح نیست. این نومیدی ممکن است آنان را به صورت تدریجی به فساد و همرنگی با محیط بکشاند. تنها چیزی که می تواند در آنها روح امید بدمد و به مقاومت و خویشتن داری دعوت کند، امید به اصلاح نهایی و ظهور مصلح جهانی است.

   محمد ملائی ایولی

 m_mollai20@yahoo.com 

 


[ سه شنبه 89/3/4 ] [ 10:43 عصر ] [ روستای ایول ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 104258

» فهرست موضوعی یادداشت ها «

» آرشیو مطالب «
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89

» موضوعات وبلاگ«